RSS Feed

nasi lemak sedap. vadee sedap. yon tao fu pun sedap.

cube anda baca ini.

sila klik di

SINI


dan kemudian anda tengok video ini pula




dan kemudian tonton video ini pula.




ini erti kemerdekaan kita kali ini? ini erti satu malaysia yang di canang dan dibanggakan oleh KERAJAAN MALAYSIA? ape cerita ni pak-pak menteri?


13 mei 1969 dah ada sejarah. nak cipta sejarah lagi? cukup-cukuplah. buat apa kita nak buang masa buang darah lagi.


aku ada kawan baik cina dan india. tak ada masalah pun. kenapa perlu nak ada rasa perkauman kalau kita hormat satu sama lain. dan aku bangga ada kawan-kawan berlainan kaum yang hormat agama dan kaum orang lain. deepavali pergi rumah raj. tahun baru cina pergi rumah win chin, mr. yap, chin chau, chee khuan, jia lik, dan ramai lagi. kenapa nak ada masalah? kenapa nak perkauman.

zaman perkauman dan perbezaan warna kulit dah lama berlalu. 13 mei 1969 dah lama berlalu. zaman klux klan pun dah lame pergi. zaman nazi lagi lah lama dah berlalu. sampai orang israel pun dah ada dalam peta dunia sekarang. jadi kenapa perlu kita masih lagi nak ungkit dan kembali ke masa lampau. tak matang langsung. merdeka je dah 53 tahun.

dan kepada yang komen-komen tentang video dan nota di atas. kenapa nak tambahkan kayu api di atas api yang membara? kan elok kalau di sembur air supaya ia padam dan sama-sama tidak panas dan terbakar.

buat apa nak gaduh-gaduh. lepak mamak layan arsenal sama-sama lagi besh. arsenal dah laa team terkuat di alam ini.

1 lagi menulis!:

DAUD said...

aku sokong sume statement ko,
kecuali part arsenal tu

Post a Comment